ZŠ a MŠ Jesenice u Sedlčan
Jesenice 10; 264 01 Sedlčany
ID datové schránky:
nyauzqr
IČO: 75033143
VNITŘNÍ ŘÁD ŠKOLNÍ JÍDELNY – VÝDEJNY ZŠ a MŠ Jesenice u Sedlčan
Provoz školní jídelny – výdejny se řídí vyhláškou o školním stravování č. 107/2005 Sb., vyhláškou č. 84/2005 Sb. o nákladech na závodní stravování, Školským zákonem č. 561/2004, vyhláškou 137/2004 Sb. o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny, nařízení EU č. 852/2004 o hygieně potravin ve znění pozdějších předpisů.
Jídelníček je vždy sestavován podle zásad zdravé výživy a dodržování výživových norem u sledovaných potravin a v rozsahu dle § 4 odst. 3 a 9 vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování.
S vnitřním řádem školní jídelny – výdejny jsou rodiče seznámeni prostřednictvím webových stránek školy.
Ve školní jídelně – výdejně se strávníci chovají slušně, dodržují pravidla kulturního chování a stolování, respektují pokyny pedagogů a kuchařek. Zákonný zástupce má povinnost informovat vedoucí školní jídelny o změně zdravotní způsobilosti dítěte, v době nemoci neprodleně dítě odhlásit z obědů, respektovat dobu odhlašování obědů a dodržovat termíny splatnosti úplaty za školní stravování.
Doba výdeje v MŠ:
Doba výdeje v ZŠ:
Jídelní lístek je vyvěšen na informační nástěnce v MŠ a pro ZŠ na nástěnce ve školní jídelně a na webových stránkách.
Dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU), jsou na jídelním lístku uváděny alergeny. Na nástěnkách a na webových stránkách školy je zveřejněn seznam alergenů, jednotlivé alergeny jsou očíslovány a tato čísla alergenů jsou uvedena vždy za pokrmem v jídelním lístku.
Jídlo je dováženo ze školní jídelny zaměstnancem na vozíku do MŠ. Doba převozu trvá cca 5 min. Tepelné pokrmy jsou převáženy v termonádobách. Jídlo se dětem podává ve třídách. Strávníkům MŠ je vydávána přesnídávka, kompletní oběd skládající se z polévky, hlavního chodu a nápoje, podle možnosti a vhodnosti i salát, kompot, ovoce, moučník a svačina. Jídlo a nápoje se konzumují u stolu zásadně vsedě. Za dodržování hygienických předpisů při výrobě a výdeji stravy pro dětské strávníky je zodpovědný personál školní jídelny. Pracovnice v provozu školní výdejny v MŠ zajišťuje pitný režim pro děti a výdej stravy. Při podávání jídel ve třídách dohlíží na dětské strávníky pedagogický dohled. Za čistotu stolů a podlah odpovídá uklízečka z MŠ.
Při nástupu dítěte do MŠ a ZŠ musí zákonní zástupci dítěte vyplnit přihlášku ke stravování. Změny ve stravování je nutné hlásit ihned. Nárok na stravu má strávník pouze v případě, že je přítomen ve školním zařízení. Odhlášky stravy se provádějí do 7.00 hod každý den. Bližší informace viz. přihláška ke stravování.
Výdej do jídlonosičů v první den nemoci – pokud dítěti stravu z důvodu nepředpokládané nepřítomnosti nelze včas odhlásit, mohou si rodiče přijít a to v době od 11.30 do 13.15 hodin do školní jídelny (Jesenice 10). Nutností jsou vlastní jídlonosiče. Tato možnost je pouze první den nepřítomnosti, pak jsou rodiče povinni dítě odhlásit ze stravování. Jídlo podávané do jídlonosičů je určeno k okamžité spotřebě.
Výše finančního normativu je stanovena dle vyhlášky č. 107/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů o školním stavování a podle cen potravin. Strávníci jsou rozděleny do věkových skupin dle věku, kterého dosáhnou během školního roku (1. září – 31.srpna).
Ceny stravného – bližší informace viz. přihláška ke stravování a na webových stránkách školy.
Způsob úhrady stravného - bližší informace viz. přihláška ke stravování a na webových stránkách školy.
Za bezpečnost dětí ve školní jídelně-výdejně zodpovídá v plné míře dozor. Úrazy a nevolnost jsou řešeny okamžitě. Rodiče jsou vyrozuměni okamžitě. Každý úraz pedagogický pracovník neprodleně zaznamená do knihy úrazů a oznámí ho vedení školy. V rámci bezpečnosti se strávníci chovají ve školní výdejně dle pravidel BOZP, v souladu s hygienickými předpisy, dle zásad služného chování a společenských pravidel stolování. Strávníci jsou povinni řídit se pokyny personálu školní výdejny a pedagogického dohledu.
Strávníci jsou povinni šetřit zařízení a vybavení. Děti jsou pedagogy a zaměstnanci školy vedeny k ochraně majetku školského zařízení. Povinností všech zaměstnanců školy, je majetek školského zařízení chránit. Z jídelny je zakázáno vynášet nádobí a příbory. Vstup do školní kuchyně není strávníkům ani jiným osobám kromě pracovníkům školní jídelny povolen.
Veškeré připomínky týkající se jídelního lístku, kvality stravy, technických a hygienických závad provozu školní jídelny – výdejny řeší vedoucí školní jídelny. S vnitřním řádem školní jídelny – výdejny jsou strávníci a v případě žáků i jejich zákonní zástupci seznámeni v rámci přihlášky ke školnímu stravování a na webových stránkách školy.
Strávníci jsou povinni se řídit pokyny uvedenými v tomto „Vnitřním řádu školní jídelny - výdejny MŠ, pokyny vedoucí školní jídelny a příslušného dozoru.
S účinností od 1. 9. 2022
Ředitel školy: Mgr. Lukáš Kolář, dipl. um.
Zpracovala: Lenka Hejhalová – vedoucí ŠJ
PROVOZ VÝDEJNY MŠ Typ: DOCX dokument, Velikost: 14.17 kB
Certifikáty a jiné úspěchy